Do gry dołączyli 15 lipca 2019 roku. Po zaledwie trzech tygodniach mają 800000 wyświetleń, ponad 100000 serduszek, czyli „tiktokowych polubień” i blisko 8000 obserwujących – a wszystko to organicznie, bez jakiegokolwiek wsparcia płatną promocją. Jeden kilkusekundowy film z życia firmy potrafi zebrać ich ponad 40000. x-kom pokazuje, że na TikToku jest miejsce dla dużych marek i korporacji, trzeba tylko odpowiednio przemyśleć kontent.
Na TikToku nie działamy sprzedażowo, za to budujemy relacje z przyszłymi klientami. Dajemy im poznać się od środka, ponieważ Pokolenie Z to bardzo świadomi konsumenci, dla których produkt i cena nie są wystarczającym bodźcem zakupowym. W naszych działaniach zawsze myślimy przyszłościowo. Tak jak w procesie zakupowym najważniejszy jest dla nas zadowolony klient, który wróci do sklepu, tak i nasza obecność na TikToku nie jest przypadkowa. Aktualnie nie ma tam naszej grupy docelowej, za to jest prawie 6 mln użytkowników, którzy mogą w niej być za kilka lub kilkanaście lat.
Jakub Biel, PR & communication manager w x-kom
Budowanie zaangażowania na TikToku może nie być łatwe, bo obecna młodzież nie tylko znacznie różni się od tej, kiedy to my byliśmy dziećmi, ale też „zalewana jest” przez różne mediowe komunikaty. Chwila decyduje, czy zdobędziesz jej uwagę, czy nie. Na szczęście jako technologiczni geekowie mamy wiele cech Pokolenia Z i potrafimy nadawać na tych samych falach. Na TikToku możemy pokazać jacy jesteśmy naprawdę i myślę, że właśnie ta szczerość i naturalność jest kluczem do sukcesu.
Kacper Kapsa, zarządzający komunikacją x-komu w mediach społecznościowych