x-kom przygotował specjalną wersję swojego sklepu dla osób starszych, które niekoniecznie znają się na nowych technologiach.
Wykluczenie cyfrowe wśród seniorów w Polsce jest faktem. Według badań CBOS-u aż 75 procent osób powyżej 65 roku wcale nie korzysta z Internetu. Przeciętny senior podłączony do sieci korzysta z niej godzinę dziennie, tymczasem jego wnuk siedzi w niej 4 godziny więcej. x-kom postanowił pomóc w zmianie tych statystyk, dzięki czemu osoby starsze będą mogły zbliżyć się do młodzieży, zwłaszcza w czasach pandemicznej izolacji.
Czasami miałem wrażenie, że sklepy z elektroniką traktują seniorów jak osoby z dwoma lewymi rękoma. Rzetelne i szczegółowe opisy sprzętów to oczywiście ważna sprawa w naszej branży, ale osoby starsze najczęściej nie rozumiały różnic między DDR-ami, snapdragonami, RTX-ami czy amoledami. Dlatego przygotowaliśmy specjalną stronę, na której podobne dylematy znikają.
Jakub Biel, communication manager w x-komie
Na stronie x-kom.pl/senior podzieliliśmy sprzęty na cztery kategorie:
- urządzenia przydatne do kontaktu z bliskimi
- prezenty dla najmłodszych
- sprzęty do pielęgnacji, sprzątania i gotowania
- urządzenia do spędzania czasu w domu
Do każdej z tych kategorii proponujemy sprzęt, który jest dobry jakościowo, a jednocześnie nie zrujnuje portfela zasilanego emeryturą. Za towar można zapłacić kurierowi przy odbiorze, a jeżeli urządzenie się nie spodoba, można je zwrócić w ciągu 15 dni.
Jeżeli osoba starsza nie może zrobić zakupów przez internet – bo na przykład się boi albo nie ma na czym – można zadzwonić do naszych doradców. Pod numerem 34 377 00 93 czekają specjalnie wyszkoleni eksperci, którzy w prosty i zrozumiały sposób doradzą wybór, a później podłączenie i konfigurację urządzenia.
Wszystkich dzwoniących przywita patron akcji dla seniorów – Tadeusz Drozda.