Włączyliśmy się do akcji zainicjowanej przez Solara. Nagraliśmy swoją szesnastkę, przelaliśmy pieniądze na walkę z COVID-19 oraz nominowaliśmy dziennikarzy i firmy technologiczne.
Zainspirowaliśmy się akcją Solara, ale trochę pozazdrościliśmy, że biorą w niej udział tylko i wyłącznie ludzie związani z showbiznesem. Postanowiliśmy pokazać, że geek też potrafi w hiphopy.
W x-komowej szesnastce można usłyszeć nawiązania do gier komputerowych, odwołanych imprez gamingowych, legend piłkarskich, a nawet do Black Friday.
Oczywiście mieliśmy wielki fan, kiedy tworzyliśmy i nagrywaliśmy ten kawałek. Nie zapominajmy jednak, że najważniejsza jest tu pomoc. Dlatego przelaliśmy na zbiórkę związaną z tym beefem 10 tysięcy złotych.
Kamil Gajdek - event manager w x-komie, autor x-komowej szesnastki
x-kom chciałby też sprawdzić flow kolejnych osób. Nominowani do nagrania swoich szesnastek nominowani zostali: Michał Pol, redakcja Komputer Świat, Techland, ESL Polska i Netflix.
To kolejna akcja, w której x-kom włączył się do walki z koronawirusem. W marcu sklep przekazał szpitalom płyny dezynfekujące. W kwietniu zakupił sprzęt medyczny i środki ochrony osobistej, które trafiły do częstochowskich szpitali.